Blog kategorie
Ja Facet 2025 0
Ja Facet 2025

Ha! Kolejny raz daliście się nabrać jak dzieci… Takie nowoczesne nastały obyczaje, że wszyscy nabieramy się na tytuły, a ja wcale dziś nie będę pisał o tym co będę robił i jaki będzie świat w 2025, bo tego nie wie nawet moja Helenka. Pamiętacie koszulki „Nie potrzebuję Google, moja żona wie wszystko”?.  No tego ani Google, ani moja żona nie wie.

Dziś na poważnie, bo prosiliście. W zasadzie to jedna osoba prosiła, może tylko ona czyta moje teksty? W ogóle to teraz jest taki czas proszenia. Przedsiębiorcy proszą, lekarze i pielęgniarki oraz ratownicy proszą, wierzący proszą i niewierzący też, rodzice proszą, nauczyciele oraz wykładowcy (jak moja wspomniana już dziś Helena), studenci, a nawet szczególnie bliscy mojemu sercu nauczyciele przedszkolni.

Zobaczcie, jeszcze niedawno żądaliśmy, nie zgadzaliśmy się, krzyczeliśmy, mieliśmy plany i co? I teraz podkuliliśmy ogony i prosimy. A jak mam na tyle empatii i sympatii do ludzi, że wysłuchuję tych próśb. Moi przyjaciele wiedzą, że miałem być księdzem, więc jakby co piszcie i pytajcie nie tylko o kosmetyki naturalne.

Hmmmmm, tyle zdań, a dopiero teraz pojawia się słowo kluczowe.

Tak, o męskich kosmetykach też dziś będzie. Albo nie, nie będzie dziś. Wiem, wiem, jestem niezdecydowany jak baba podczas okresu, albo facet na kacu. Moje fantastyczne koleżanki z Bydgoskiej Wytwórni Mydła piszą tak dobre, fachowe teksty, że dziś zamiast pisania o kremowaniu rączek po użyciu płynu odkażającego albo mydła w płynie, podam Wam kilka moich ulubionych linków do naprawdę zawodowych porad, że Wam szczęki opadną, jak staruszce przy promocjach w Lidlu.

W ostatnim tekście wspomniałem o marketingu i w związku z tym, że widzieliście mój wykład z Waldemarem o naszych umiejętnościach i różnych technikach sprzedaży, pojawiło się pytanie: jak?

A tak, że na zdjęciach poniżej widzicie trzy najważniejsze dla mnie książki, a do tego potrzebny jest też instynkt, ciągłe testy i pomoc ludzi, którzy znają się na tym najlepiej, czyli moi mentorzy, coachowie i specjaliści oraz Sandler, Sztuka Wojny, Kotler i Friedman ze szkoły chicagowskiej. Są to moje największe inspiracje.




W ostatnim roku prowadziłem trzy różne szkolenia dla różnych branż i były to trzy skrajnie różne doświadczenia. Ale nie wszyscy mnie znają, więc może trochę autoprezentacji.

Przedsiębiorcą i pasjonatem marketingu jestem od 27 lat, przez wiele lat świadczyłem usługi jako manager (również w branży gastronomicznej i muzycznej), PR-owiec, szkoleniowiec i rekruter. Zarządzałem dużą siecią sklepów mięsnych, pełniłem też stanowiska dyrektora oddziału polskiego i litewskiego firmy importującej granit oraz firmy doradztwa personalnego, wdrażałem CRM. Handlowałem z większością działających w północnej Polsce sieci handlowych, a prowadząc własne wydawnictwo, osobiście zdobyłem sponsorów i reklamodawców. Jako jeden z pierwszych w Bydgoszczy już w 1993 roku oferowałem usługi księgowe w firmie klienta, a w 1995 rozpocząłem produkcję opakowań ozdobnych na prezenty. Połamane żebra i wielogodzinne treningi karate pokazały mi, że nie ma rzeczy niemożliwych. A nie mam jeszcze 50lat. ;)

A dlaczego to piszę?

Bo znam wielu przedsiębiorców, których cechuje i motywuje to samo, co mnie. A do tego mają podobne cechy charakteru. Determinacja, upór, ciekawość, szacunek, głód nauki, wrażliwość na piękno i sztukę, umiejętność natychmiastowego powstawiania po każdym upadku oraz udowadnianie sobie każdego dnia, że umiem, wiem, zrobię. A jak nie umiem, to się nauczę.

I teraz widzę ten śmiech dziewczyn z Wytwórni. :) Przyjdź na produkcję to sprawdzimy co jeszcze pamiętasz. Nie cieszcie się, kiedyś przyjdę i… zrobimy z panem Tadeuszem imprezę w ogrodzie.

 

Wracając do tematu głównego.

Przy okazji luźnej rozmowy przy obieraniu ziemniaczków, a już po myciu okienek, wspomniana już dwukrotnie moja urocza małżonka przypomniała mi, że jednym z pierwszych twórców teorii ekonomicznych był Arystoteles, który podobno (bo nie było mnie jeszcze na świecie) w Etyce Nikomachejskiej wyjaśnił fenomen handlu jako procesu, w którym ludzie wzajemnie zaspokajają swoje potrzeby. Był zwolennikiem własności prywatnej, a jego przemyślenia wywarły duży wpływ na późniejsze poglądy ekonomiczne ojców Kościoła i muzułmanów.        

Wracając do moich szkoleń i samokształcenia oraz przemyśleń podczas uczenia innych, co lubię, bo mogę się „mądrować”, ile tylko zechcę:

- sprzedaż to gra. Albo wszyscy wygrają, albo wszyscy przegrają. Nie ma innej możliwości,

- albo w biznesie pielęgnujemy więzi i wartości, albo jest szczucie i fałszywe współczucie,

- czyste intencje dają nam poczucie czystego serca i otwartej głowy, bo nie musimy kłamać,

- jestem handlowcem, to muszę kłamać? Niekoniecznie, ale masz prawo unikać aspektów niewygodnych i możesz korzystać z metody Sandlera, czyli zachowywać się niezgodnie z oczekiwaniami klienta. To go zaskoczy, a ty zostaniesz zapamiętany,

- to, na czym oparliśmy z Waldemarem naszą prezentację o tym kim jest i gdzie mieszka marketing. On mieszka w każdym z Was. To Wy jesteście marketingiem. Chodzącą wizytówką swojej firmy lub waszego szefa, co podkreślam podczas rozmów o tym, co pasjonuje mnie od lat, czyli budowaniu marki pracodawcy, zwanym potocznie employer brandingiem.

I już chciałem kończyć, ale Mateusz zainspirował mnie w rozmowie i pytaniu do przypominania sobie, jak buduje się świadomość  i przywiązanie klienta do marki. Bo pewnie nie wiecie, ale istnieje nawet Piramida Lojalności. Mateusz, podpowiadając mi działania jakie powinniśmy wykonać aby przetrwać epidemię, sprowokował mnie do rozmowy o wszystkich działaniach, jakie mają za cel przypominanie o marce, a w ten sposób pośrednio i mierzalnie wpływają na zakupy.

Lojalność klientów...

... jest to utrzymująca się i konsekwentna gotowość do ponownych zakupów lub ponownego wsparcia preferowanego produktu lub marki w przyszłości oparta na deklaracji. Są dwa aspekty tej lojalności: aspekt behawioralny – określone zachowania oraz aspekt emocjonalny – przywiązanie klienta, a mierzy się to następującymi wskaźnikami:

 - behawioralnym (CLR),

 - afektywnym (NPS),

 - włożonego wysiłku (CES).

A na koniec obiecane linki, które przeniosą Was w świat prawdziwych porad kosmetycznych.

https://bydgoskawytworniamydla.pl/Piwo-na-kazda-pore-roku 

https://bydgoskawytworniamydla.pl/Meskie-kosmetyki-naturalne

https://bydgoskawytworniamydla.pl/Olejki-do-twarzy-ciala-i-brody

 

Adam

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl